INSPIRACE DUŠE

,,Nejdříve hledej inspiraci v sobě a pak můžeš inspirovat ostatní..."
 

Minerály důležité pro naše tělo

z webu unsplash.com
z webu unsplash.com
Mezi nejdůležitější minerály, které jsou důležité pro naše tělo patří: vápník, hořčík, železo, draslík, měď, jód, zinek, selen, fosfor.
Bez nich by nefungovaly správně naše orgány ani tělo. Pojďme si jich několik připomenout.
Vápník: Je důležitý pro silné kosti, taky je potřebný srdce a nervový systém, dále pro růst svalů. Má také důležitou úlohu při krvesrážlivosti. Nedostatek vápníku se projevu odvápňování kostí, křečím ve svalech a zácpě.
Nejlepším zdrojem vápníku jsou mléčné výrobky, mák, pažitka, lískové oříšky, petrželová nať.

Hořčík: Tento minerál je nezbytný pro příjem vápníku a draslíku, nervový přenos, formování kostí. Je to právě hořčík, který pomáhá vytvářet tvrdou zubní sklovinu. Zabraňuje kornatění a zvyšování hladiny cholesterolu v krvi.
Jeho nedostatek se může projevit nočním pomočováním u dětí, chvěním rukou a také tvorbou ledvinových kamenů.
Nalezneme ho v lískových oříškách a v listové zelenině.

Železo: Je důležité pro naši krev.
Jeho nedostatek má za následek chudokrevnost, může se také projevit lámavostí nehtů. K jeho vstřebávání je důležitá měď. Cukr a bílá mouka snižují vstřebávání železa.
Nejvíce ho obsahují meruňky, vejce, ořechy, dýňová semínka, ryby, listová zelenina, játra.

Draslík: Velmi důležitý je draslík při chemických reakcí uvnitř buněk. Pomáhá při léčbě vysokého tlaku. Jeho nedostatek způsobuje nespavost, člověk je unavený a nedobře tráví.
Je obsažen nejvíce v banánech, šťávě z rajčat, hroznech a obilných klíčcích.

Měď: Je potřebná pro tvorbu kosti, hemoglobin a červené krvinky. Podporuje také zdravé nervy, imunitní systém a tvorbu kolagenu.
Zdrojem mědi je žitná mouka, obilné kličky, mrkev, brambory, maliny, švestky, jahody, ostružiny, ořechy, melasa, ale játra jsou nejlepším a nejsnáze vstřebatelným zdrojem.
Nedostatek mědi může způsobit těžkou anemii.

Jód: Třebaže je potřebný jen v nepatrném množství, je nezbytný pro řadu biochemických procesů, jako je metabolismus tuků, fungování štítné žlázy a tvorba sexuální ch hormonů.
Nedostatek jódu napomáhá vzniku akné a problémům se štítnou žlázou.
Vyskytuje se v bramborách, mrkvi, hroznech, ananasu, chřestu, mořských řasách, rybách, černém rybízu, hruškách.

Zinek: Zinek minerál inteligence. Je nutný pro mentální vývin, pro zdravé rozmnožovací orgány. Je také důležitý při hojení ran po úrazech a operacích.
Nedostatek se projevuje bílými skvrnami na nehtech.
Nejlepším zdrojem zinku červené maso, ryby, ořechy, semínka a zázvor.

Selen: Je životně důležitý antioxidant, selen s vitamínem E působí jako ochrana imunitního systému. Selen spolupracuje se zinkem a má vliv na srdeční nemoci.
Můžeme jej získat v brokolici, fazolích, rajčatech, obilných klíčcích.

Fosfor: Je důležitý pro růst kostí, fungování ledvin a buněčný růst.
Nedostatek má za následek zubní kazy.
Zdrojem je především semena, kapusta, kozí mléko, zelí, med, ořechy.
03.01.2021 08:31:14
m.timkova

O stránce

INSPIRACE DUŠE..

Slovo inspirace pochází z prastarého indoevropského slova označujícího dech a je také spojeno s latinským spiritus, znamenajícího také duch. Inspirace je jednoduše postupné vypouštění našeho vnitřního dechu, touhy být kreativní a projevit se navenek. Je to projevení našeho vnitřního světa ven, díky inspiraci jsme vtahováni do ještě hlubších vnitřních prožitků a světů, které si ani neumíme představit. Pokud i tebe inspiruje tvá duše k vytvoření nějakého příběhu, článku, tvorby a chtěl by ses podělit, napiš nám na inspiraceduse@gmail.com
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one